Marktonderzoek

Marktonderzoek wordt vaak gebruikt om de haalbaarheid van een product, idee of ondernemersplan te toetsen. Daarnaast geeft het een onderbouwing om de complete marketing mix optimaal in te zetten zoals:

 

- Wensen- en behoefte onderzoek

- Koopmotieven onderzoek

- Prijs onderzoek

- Product onderzoek

- Positioneringsonderzoek

Omgevingsonderzoek

Marktonderzoek wordt vaak gebruikt om de haalbaarheid van een product, idee of ondernemersplan te toetsen. Daarnaast geeft het een onderbouwing om de complete marketing mix optimaal in te zetten zoals:

 

- Wensen- en behoefte onderzoek

- Koopmotieven onderzoek

- Prijs onderzoek

- Product onderzoek

- Positioneringsonderzoek

Risico analyse/Compliance

Een risico analyse zorgt ervoor dat u inzichtelijk krijgt welke risico’s uw bedrijfsvoering loopt en welke factoren uw imago en reputatie kunnen schaden. Denkt u hierbij aan:

 

- Audits op interne procedures (inkoopprocessen, debiteurenbeheer en klachtenafhandeling)

- Screenings van nieuwe klanten op reputatie en financiële draagkracht

- Onderzoek naar wet en regelgeving (vergunningen, bestemmingsplannen etc)

Financiële analyse

Zijn alle financiële aspecten belicht en reel ingeschat/berekend? En welke conclusies kunnen hieruit getrokken worden? Een financiële analyse kent de volgende fasen:

 

1. De aanvraag (inclusief alle financiele rapportages zoals liquiditeitsbegroting, resultatenbegroting, cashflow overzicht en investeringsbegroting.

2. De intake (controle of alle benodigde gegevens aanwezig zijn)

3. De screening (de eerste toetsing op haalbaarheid en advies richting beoordelaar)

4. Beoordeling (een uitgebreide tweede toetsing of de (her)investering, aankoop/overname met inachtneming van alle risico’s positief geadviseerd kan worden)

5. Verstrekking (op welke condities en tegen welke voorwaarden kan tot verstrekking van het krediet overgegaan worden. Welke contracten en documenten dienen aangeleverd te worden).

Concurrentie onderzoek

Het concurrentie onderzoek zal antwoord geven op de vraag welke krachten u te wachten staat en welke concurrenten zich op dezelfde markt begeven. Tevens belangrijk is de vraag hoe u zich van de concurrentie gaat onderscheiden.

Contact informatie

Jan Leentvaarlaan 38-48

3065 DC Rotterdam

T +31 (0) 6 11 60 16 90

E info@bdiligence.nl

KvK 62281089

Copyright 2015 bdiligence

Webdesign by 121 Marketing

Diensten